یک فوق‌تخصص پوست و مو اعلام کرد: رژیم‌های غذایی کم پروتئین موجب

یک فوق‌تخصص پوست و مو اعلام کرد: رژیم‌های غذایی کم پروتئین موجب ریزش مو می‌شوند.

دکتر پروین منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاری دانشجویان ایران، با تاکید بر این مطلب خاطرنشان کرد: رژیم‌های غذایی کم پروتئین موجب تشدید ریزش مو می‌شود و برای حفظ رشد طبیعی موها لازم است کلیه افراد در تمام سنین مقدار کافی پروتئین مصرف کنند.

وی افزود: پروتئین موجود در گوشت، تخم‌مرغ، شیر، پنیر، ماهی، سویا، غلات، گردو و بادام نقش مهمی در حفظ سلامت موها دارند.

دکتر منصوری گفت: افرادی که رژیم‌های لاغری فاقد پروتئین دارند و بیماران مبتلا به بی‌اشتهایی عصبی که خیلی کم غذا می‌خورند، ممکن است دچار فقر پروتئین شوند و در این صورت قطر موها کاهش یافته و وارد مرحله استراحت می‌شود و در 3 - 2 ماه بعد ممکنست ریزش موی شدیدی ایجاد شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه، با اشاره به اینکه ریزش موها فقط مربوط به یک فقر ویتامینی ساده نیست، به ایسنا گفت: اثر کمبود ویتامینها به تنهایی در ریزش مو ثابت نشده و مقدار زیاد ویتامینها مخصوصا ویتامین A می‌تواند اثرات سمی داشته باشد.

وی تصریح کرد: بعضی از غذاها با ایجاد کم خونی فقر آهن باعث ریزش موها می‌شوند و هرگونه محرومیت شدید از مواد غذایی طبیعی برای هر مدتی که باشد، می‌تواند ریزش موقتی مو را ایجاد کند.

این متخصص گفت:‌ از نظر تغذیه‌ای، مصرف اسید فولیک و بیوتین برای رشد موها ضروری بوده و معمولا با رژیم غذایی طبیعی تامین می‌شود، مگر اینکه تغذیه ناکافی بوده و یا اینکه بیماریهای مزمن ناتوان‌کننده وجود داشته باشد.

دکتر منصوری در پایان خاطرنشان کرد: مصرف پروتئین نقش زیادی در رشد مو دارد و متخصصان تغذیه مصرف پروتئین را به عنوان سفت‌کننده ناخن و محرک رشد مو به مردم پیشنهاد می‌کنند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد