تکاپوی هاشمی رفسنجانی و خاتمی برای شکست احمدی‌نژاد

تکاپوی هاشمی رفسنجانی و خاتمی برای شکست احمدی‌نژاد حمله دیروز هاشمی رفسنجانی به احمدی نژاد و اتهاماتی که میرحسین موسوی خطاب به وی در برنامه های انتخاباتی مطرح کرد و همچنین اهانت های خاتمی به احمدی نژاد در جریان سفرش به مشهد و اصفهان را اگر در کنار هم قرار دهیم آنگاه صحت تحلیل محمود احمدی نژاد که در جلسه مناظره با میرحسین موسوی مطرح کرده بود مشخص می شود.

شبکه ایران: میرحسین موسوی نامزد انتخابات دهم شد، اما باوجود تبلیغات گسترده اصلاح‌طلبان و احزاب و گروه‌های تندرو، او نتوانست آن موجی را که انتظار می‌رفت با خود همراه سازد.

همین ضعف موسوی بود که باعث شد تا علیرغم اعلام حمایت محمد خاتمی از او، چندان به موفقیت وی دل نبندند.

از دیگر سو اگرچه رسانه‌های اصلاح طلب اعلام می کردند که در نظرسنجی‌ها میرحسین موسوی از آرای بهتری نسبت به قبل برخوردار است اما در پشت پرده خوب می دانستند این آرا پیروزی را برای آنان به همراه ندارد.

در این میان بود که مناظره میرحسین موسوی و محمود احمدی نژاد باعث شد تا موج تبلیغاتی که حامیان میرحسین موسوی در روزهای پیش از آن ایجاد کرده بودند خنثی شود و آرای خاموش به نفع وی در کشور فراگیر شود.

این ناکامی به گونه ای بود که شنیده شد، سعید حجاریان که اصلاح طلبان از وی به عنوان "تئورسین" نام می‌برند، در یکی از جلسات اصلاح طلبان شدیداً نسبت به ناتوانی میرحسین در همراه کردن مردم با خود معترض شده بود.

اینگونه بود که محمد خاتمی که چندی پیش میدان را به نفع میرحسین موسوی خالی کرده بود، برای جبران ناکامی میرحسین موسوی به تکاپو افتاد و تصمیم گرفت که برای تصاحب دوباره آرا به برخی از استانهای کشور سفر کند.

خاتمی مشهد و اصفهان را برای سفر خود انتخاب کرد، دو استانی که مردم آنها روزهای گذشته با حضور بی سابقه و گسترده خود در استقبال از احمدی نژاد جای هیچ شک و تردیدی را برای غلبه وی در این شهرها باقی نگذاشته بودند .

هدف خاتمی از سفر به مشهد و اصفهان، تنها کاستن از موج حمایتی مردم از احمدی نژاد و بدست آوردن بخشی از آن به نفع موسوی بود.

اما در حالی که خاتمی هم به میرحسین موسوی پیوسته بود تا در مبارزه انتخاباتی با احمدی نژاد او را یاری کند، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بازی را به میدان دیگری کشاند.

هاشمی رفسنجانی در نامه‌ای تهدید آمیز  که در رسانه های متعلق به فرزندان وی منتشر شد از رهبری معظم انقلاب خواست تا نسبت به سخنان مطرح شده از سوی احمدی نژاد در جلسه مناظره تاریخی واکنش نشان دهند.

وی همچنین در بخشی از نامه خود به صورت تهدید آمیزی نوشته بود: " بر فرض اینکه اینجانب صبورانه به مشی گذشته ادامه دهم، بی‌شک بخشی از مردم و احزاب و جریانها این وضع را بیش از این بر نمی‌تابند و آتش‌فشانهایی که از درون سینه‌های سوزان تغذیه می‌شوند، در جامعه شکل خواهد گرفت که نمونه‌های آن را در اجتماعات انتخاباتی در میدانها، خیابانها و دانشگاهها مشاهده می‌کنیم."

اما حمله دیروز هاشمی رفسنجانی به احمدی نژاد و اتهاماتی که میرحسین موسوی خطاب به وی در برنامه های انتخاباتی مطرح کرد و همچنین اهانت های خاتمی به احمدی نژاد در جریان سفرش به مشهد و اصفهان را اگر در کنار هم قرار دهیم آنگاه صحت تحلیل محمود احمدی نژاد  که در جلسه مناظره با میرحسین موسوی مطرح کرده بود مشخص می شود.

احمدی نژاد در مناظره با میرحسین موسوی رو به سوی دوربین کرد و خطاب به مردم گفت که ‌امروز آقای موسوی در برابر من نیست بلکه سه دولت گذشته در برابر من هستند هم آقای موسوی، هم آقای هاشمی و هم آقای خاتمی که در دوره قبل نیز از آقای هاشمی حمایت کردند.

باید منتظر ماند و شاهد بود که این رقابت به کجا کشیده خواهد شد، آیا احمدی‌نژاد خواهد توانست یک تنه در مقابل سه نفر که از بردن رقابت به هر زمینی ابایی ندارند پیروز شود؟

پایان مطلب/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد