نامزد انتخابات و همسرش در جستجوی رأی مردم

نامزد انتخابات و همسرش در جستجوی رأی مردم

دیلی‌تلگراف گزارش داد
سیاست > دیپلماسی  - جدای از بازتاب‌های مناظره تلویزیونی احمدی‌نژاد و موسوی،در حال حاضر این مسئله به ذهن متبادر می‌گردد که شکست دادن احمدی‌نژاد کار آسانی نمی‌تواند باشد.

روزنامه دیلی تلگراف چاپ لندن در مقاله‌ای به قلم کالین فریمن به تلاشها و مبارزات انتخاباتی کاندیدهای ریاست‌جمهوری و نقش همسران آنها در این دوره اشاره کرده و می‌نویسد:جدای از بازتاب‌های مناظره تلویزیونی احمدی‌نژاد و موسوی،در حال حاضر این مسئله به ذهن متبادر می‌گردد که شکست دادن احمدی‌نژاد کار آسانی نمی‌تواند باشد.

در ادامه این مقاله آمده است: چهره سرسختی دیروز، با پیشینه‌ای انقلابی، امروز در جبهه اصلاح‌طلبان قرار گرفته است.موسوی 67 ساله در طول سالهای 1980 پست نخست‌وزیر را بر عهده داشته و با خروج از بازنشستگی و با انتقاد از سیاست‌های مخرب احمدی‌نژاد وارد میدان مبارزاتی شده است.موسوی سعی دارد تا در ستادهای انتخاباتی خود با تأکید بر اینکه او مأمور به وجود آوردن تغییر در ایران است،طرفدارانش را متقاعد کند.

دیلی تلگراف می نویسد:موسوی از شیوه و سلاحی در این دوره از انتخابات استفاده کرد که تا کنون هیچیک از کاندیدها جرأت استفاده از آن را نداشتند و آن وارد کردن همسرش در جریان مبارزات انتخاباتی بود.او جزء اولین سیاستمدارانی است که در طول عمر سی ساله انقلاب همسرش را در کارزارهای انتخاباتی به همراه دارد و همین امر می‌تواند به معنای برابری و همچنین اعتباری باشد که او می تواند ایران را به سوی جریانی لیبرال و طرفدار غرب سوق دهد،امری که احمدی‌نژاد همواره آن را رد می کرد.

درست است که نمی توان زهرا رهنورد را به لحاظ اصول و اعتقادات با میشل اوباما مقایسه کرد. او در حوزه خانواده ،مادربزرگ، و در سایر حوزه‌ها نقاش و همچنین استاد سباق دانشگاه بوده است. زمانی که میشل در حال آراستن خود با لباس‌های فاخر بود،خانم رهنورد خود را زیر پوشش حجابی مخفی می‌کرد که بیانگر دیدگاه محافظه‌کارانه اسلامی او بود.اما این مسئله مانع از عدم حمایت‌های مردمی او نشد.سخنرانی‌های او در خصوص برابری حقوق زنان و مردان از اهمیت خاصی برخوردار است.

رهنورد در سخنرانی خود در شهر تبریز این پرسش را مطرح کرد که چرا ما در سطوح دولتی و همچنین در میان وزراء ، حضور زنی را مشاهده نمی‌کنیم.او در ادامه تصریح کرد که برابری حقوق زنان با مردان و همچنین از میان برداشتن تبعیضات در جامعه، از اولویت‌های مهم دولت آینده موسوی خواهد بود.

دیلی تلگراف با تقدیر از حضور زهرا رهنورد در کنار میرحسین موسوی و حمایت‌های وی بر این اعتقاد است که در حال حاضر موسوی یکی از قوی‌ترین کاندیدهایی است که می‌تواند شانس بسیاری بالایی در انتخابات روز جمعه داشته باشد.این روزنامه انگلیسی دهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در ایران را یکی از پویاترین و جالب‌ترین دوره‌ها می‌داند.

در بخش دیگری از مقاله تلگراف از روابط آینده ایران و آمریکا سخن به میان آمده است:در حال حاضر همه نگاهها به سوی ایران و سیاست‌های آینده این کشور در قبال دعوت اوباما دوخته شده است.از سویی انتخابات می‌تواند بیانگر میزان خواست و اراده مردم و 70 میلیون شهروند ایرانی در خصوص برقراری ارتباط با غرب باشد.

 6 ژوئن 2009 / ترجمه:زهرا خدایی

نظرات 2 + ارسال نظر
آرش دوشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:33 ب.ظ

سلام دوست خویم
با تبادل لینک موافقی؟
www.zavyeh.com
www.arash-soft.blogsky.com

وبلاگت قشنگ بود.به سایت منم یه سر بزن.مخصوصا از قسمت موضوعات نرم افزار کاربردی رو ببین.
منتظرت هستم
آرش مدیر سایت زاویه

مهیار دوشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:26 ب.ظ

سلام
مطالب خوبی دارید
تبادل لینک میکنید؟
شرایط بخوانید
http://www.tafrihi.ir/archives/000103.php
-------------
چندتا لینک معرفی میکنمعکسکهایی با کیفیت خوب و سایز بزرگ از هنر پیشه ها ، بازیگران و خوانندگان هندی
http://www.tafrihi.com/photo/bollywood/
عکسهای جالب و دیدنی از بازیگران معروف و مشهور زن هالیوود
http://tafrihi.com/photo/hollywood/
جدیدترین روش های آرایشگری زیبایی اندام
http://tafrihi.com/?c=25
دنبال خواص انواع میوه ها وغذاها هستی بیا اینجا
http://tafrihi.com/?c=50
آموزش ترفندهای انواع نرم افزارهای قدیمی وجدید
http://tafrihi.com/?c=35
جدیدترین بازی های موبایل برای انواع گوشی ها
http://tafrihi.com/?c=46
دنبال مطالب جالب وطنز از هرموضوعی هستی بیا تو
http://tafrihi.com/?c=72
منبع انواع داستان های کوتاه در اینجا
http://tafrihi.com/?c=76
آموزش انواع ترفند های ویندوز اکس پی و دیگر ویندوزها
http://tafrihi.com/?c=30
جدیدترین فال ها با روش های جالب
http://tafrihi.com/?c=44
انواع طالع بینی ها با روش های مدرن!
http://tafrihi.com/?c=45
آموزش آشپزی انواع خوراکی ها وغذاهای قدیمی وجدید
http://tafrihi.com/?c=26
--------
سایت ما کاملا تغییر کرد
www.tafrihi.com
خداحافظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد