مرورگر معروف Opera mini 4.1

منبع: p30download.com


Opera mini
امروزه یکی از پرکاربردترین و پر محتواترین نرم افزارهایی که در موبایل جهت گشت و گذار در اینترنت به کار می رود Opera mini است. این نرم افزار به جهت بالا بودن کیفیت عمل کرد از هر نظر هم اکنون از بهترین مرورگرهای صفحات وب برای موبایل به حساب می آید.از امکانات مهم این نرم افزار میتوان به سرعت بالای جستجو و ذخیره صفحات وب و بالا بودن کیفیت نمایش عکس ها و نوشته های درون وب سایت ها اشاره کرد.نسخه 4.1 از این نرم افزار تفاوت های ویژه ای نسبت به نسخه 3.0 دارد به عنوان مثال می توان به ذخیره کردن یک صفحه کامل از یک سایت با هر حجمی اشاره کرد.


این برنامه به صورت جاوا میباشید و بر روی اکثر گوشیهایی که جاوا پشتیبانی میکند قابل نصب میباشید.

دانلود - 120 کیلوبایت | لینک کمکی نسخه فارسی
دانلود - 144 کیلوبایت | لینک کمکی نسخه انگلیسی با اندازه 240x320
دانلود - 144 کیلوبایت | لینک کمکی نسخه انگلیسی با اندازه 176x220

معاون دبیرکل حزب الله: وجود مقاومت وابسته به ظرف زمانی خاصی نیست

بیروت - معاون دبیرکل حزب الله لبنان، گفت که وجود مقاومت وابسته به ظرف زمانی خاصی نیست.

به گزارش ایرنا از بیروت، نعیم قاسم، روز یکشنبه در بعلبک در شرق لبنان، در آیین معرفی کتاب جدید خود با عنوان جامعه، مقاومت، شهادت طلبی و پیروزی، افزود: مقاومت، یک مجموعه افراد مسلح نیست که می‌خواهند بخشی از خاک میهن خود را آزاد کنند.

وی تاکید کرد که مقاومت ابزاری نیست که وجودش وابسته به شرایط زمانی خاصی باشد که با از بین رفتن آن شرایط و آن بهانه ها، مقاومت نیز از بین برود، بلکه مقاومت یک دیدگاه، شیوه و روش و تنها یک واکنش نظامی نیست .

معاون دبیرکل حزب الله، افزود: ساخت جامعه مقاوم، نقطه قوت لبنان و موجب تحکیم استقلال و حاکمیت لبنان به آن نوعی که می‌شود که کسی قادر به تحمیل اراده خود به آن نیست.

وی خاطرنشان ساخت: ما این آمادگی را داریم که با شریکان سیاسی خود در داخل کشور نشسته و بحث و بررسی کنیم تا این که مقاومت جزیی از برنامه همه لبنان باشد.

نعیم قاسم، گفت: ما خواهان لبنانی آزاد، مستقل و قوی هستیم تا این که تحت سرپرستی کسی نباسد.

به دلیل گرانی : جوانان الجزایری اشتیاقی برای ازواج ندارند

تهران - گرانی و هزینه بالای مراسم ازدواج در الجزایر موجب شده تا جوانان این کشور اشتیاقی برای همسر اختیار کردن نداشته باشند.

تلویزیون دولتی الجزایر یکشنبه شب در یک برنامه مردمی با حضور چند تن از کارشناسان امور اجتماعی و مادران و پدران به بررسی دلایل کاهش اشتیاق دختران و پسران این کشور برای ازدواج پرداخت .

به گفته مجری این تلویزیون، گرانی اجناس و بالابودن هزینه‌های برگزاری مراسم عروسی به گونه‌ای است که جوانان و خانواده‌ها الجزایری توانایی مالی مناسبی برای انجام این کار ندارند.

مریم یک دانشجوی دانشگاه در پاسخ به گزارشگر این شبکه گفت : هزینه های خرید اقلام بسیار بالا ست و برای اجازه سالن عروسی که خود نیز هزینه بالایی دارد باید هفته‌ها منتظر ماند و همه این مشکلات باعث می‌شود جوانان تمایلی به ازدواج پیدا نکنند.

به گفته وی هزینه یک مراسم عروسی با خارج آن اعم از خرید لباس ، کرایه ماشین عروس ، فیلمبرداری از مراسم ، سالن عروسی و خرید طلا و جواهر بیش از شش میلیون تومان است که تامین این بودجه برای جوانان و والدین دشوار است .

یک کارشناس امور خانواده در این برنامه تاکید کرد: رسانه‌ها از جمله تلویزیون الجزایر باید فرهنگ ساده زیستی را به مردم و جوانان بیاموزند تا راه ازدواج آسانتر شود و والدین نیز باید از سخت‌گیری های خود صرفننظر کنند.

کشور الجزایر با ‪ ۳۶‬میلیون نفر جمعیت در شمال قاره آفریقا قرار دارد صویر**‪۱۸۹۵**۱۵۰۲‬

انتقاد وزیر انرژی فرانسه از دلال بازیها در بازار نفت

تهران/ واحد مرکزی خبر/ اقتصادی 87/04/02
ژان لوئی بورلو وزیر انرژی فرانسه امروز یکشنبه در جده از اثار منفی گمانه زنیها و دلال بازیها بر افزایش بی رویه بهای نفت خام در بازارهای جهانی انتقاد و از گفتگو میان کشورهای تولید کننده و مصرف کننده نفت حمایت کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از جده؛ وزیر انرژی فرانسه که در کنفرانسی مطبوعاتی در حاشیه کنفرانس بین المللی جده در عربستان سعودی سخن می گفت خاطر نشان کرد مبارزه با دلال بازیها و مقابله با اثار منفی این پدیده یک ضرورت مطلق است و همه در این موضوع توافق دارند. وی تاکید کرد نباید تصور کنیم و به گونه ای عمل کنیم که تولید کنندگان در یک طرف و مصرف کنندگان در طرف دیگر قرار دارند.
وزیر انرژی فرانسه هشدار داد خطر وخامت اوضاع ناشی از روند صعودی نگران کننده بهای نفت در بازارهای جهانی وجود دارد. قیمت نفت در مدت تنها یکسال تقریبا دو برابر شده است و یک هفته پیش به مرز یکصد و چهل دلار در هر بشکه رسید.
بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بازار نفت،‌افزایش بی رویه بهای نفت را تا اندازه زیادی ناشی از گمانه زنیها، تنشهای ژئوپلیتیکی و محدود بودن ظرفیت تولید می دانند.
وزیر انرژی فرانسه افزود تقریبا همه بر این عقیده هستند که اگر شفافیت در فعالیتهای بازار نفت بیشتر شود از میزان دلال بازیها و اثار منفی ان کاسته خواهد شد. وی افزود برخی پیشنهاد کرده اند که در اژانس بین المللی انرژی و مجمع انرژی یک کارگروه تشکیل شود تا اطلاعات لازم را درباره میزان ذخایر و همچنین نیازهای مصرف کنندگان ارائه کند.
شمار زیادی از تصمیم گیرندگان و مسئولان بخش نفت از کشورهای مختلف این هفته در شهر جده در عربستان سعودی واقع در ساحل دریای احمر گرد هم امده اند تا عوامل و عواقب روند صعودی نگران کننده بهای نفت را ارزیابی کنند و راههای مناسب برای مقابله با این پدیده را مورد بحث و بررسی قرار دهند. گوردون براون نخست وزیر انگلیس، ساموئل بودمن وزیر انرژی امریکا، میشائیل گلوس وزیر اقتصاد المان، ژان لوئی بورلو وزیر انرژی فرانسه، و شماری از روسا و مدیران شرکتهای نفتی بزرگ، نمایندگان اژانس بین المللی انرژی و دبیر کل سازمان کشورهای صادر کننده نفت،‌ اوپک، از جمله شرکت کنندگان در نشست جده هستند.
وزیر انرژی فرانسه ادامه داد در شرایط کنونی لازم است که هم مصرف کنندگان و هم تولید کنندگان نفت برای تثبت اوضاع در بازار،‌ به سرمایه گذاری مشترک در زمینه انرژیهای تجدید پذیر روی اورند و برای بالا بردن کارایی در بخش انرژی بیشتر تلاش کنند.
143/163

آتش سوزی جنگل‌ها در قبرس یک کشته و دو زخمی بر جای گذاشت

آتن - آتش سوزی روز یکشنبه در جنگل‌های نزدیک نیکوزیای قبرس، یک کشته و دو زخمی برجای گذاشت.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های خبری قبرس ( بخش جنوبی و یونانی‌نشین )، این آتش سوزی ظهر یکشنبه به دلایل ناشناخته رخ داده است.

بر اثر این آتش سوزی که تعدادی از منازل مسکونی را در مخاطره قرار داده بود، چندین هکتار از جنگل‌ها و مزارع کشاوری نیز در آتش سوخت.

نیروهای آتش نشانی با حمایت تعدادی بالگرد، هواپیمای مخصوص خاموش کردن حریق و نیروهای مردمی، پس از چندین ساعت تلاش، موفق به مهار آتش شدند.

توتال فرانسه در شرق عربستان یک پالایشگاه جدید می‌سازد

ریاض - شرکت‌های توتال فرانسه و آرامکو عربستان یکشنبه شب قرار داد احداث یک پالایشگاه جدید در جبیل در شرق عربستان را امضا کردند .

به گزارش منابع خبری عربستان این قرارداد امشب با حضور مقامات عالی شرکت توتال فرانسه و شرکت ملی نفت عربستان آرامکودر حاشیه اجلاس جهانی کشورهای مصرف‌کننده و تولیدکننده نفت در شهر ساحلی جده به امضا رسید .

بر پایه این گزارش ظرفیت تولید این پالایشگاه ‪ ۴۰۰‬هزار بشکه در روز اعلام شده است .

علی النعیمی وزیر نفت عربستان در اجلاس جهانی کشورهای مصرف‌کننده و تولیدکننده در جده گفت : دولت عربستان بنا دارد ظرفیت تولید پالایشگاههای خود را طی ‪ ۵‬سال آینده به میزان دو میلیون بشکه در روز افزایش دهد .

مفتی طرابلس سخنان تند سیاسی را علت درگیری در لبنان دانست

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1387/04/02
00:07:45.00
مفتی طرابلس سخنان تند سیاسی را علت درگیری در شمال لبنان دانست.
شیخ مالک الشعار در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی الجزیره درباره درگیری ها در شهر طرابلس واقع در شمال لبنان ، گفت متاسفانه این درگیری ها نتیجه طبیعی و حتمی سخنان تند سیاسی است و این سخنان بر برخی از مناطق لبنان از جمله منطقه طرابلس و مشخصا مناطق باب التبانه و جبل محسن تاثیر منفی گذاشته است. وی افزود حادثه ای که بین مناطق باب التبانه و جبل محسن رخ داده است بین دو مذهب یعنی بین سنی ها و علوی ها نیست بلکه تحت تاثیر مسائل و اختلاف سیاسی روی داده و علل اختلاف در این منطقه قدیمی است و باید حل شود. مفتی طرابلس تاکید کرد این حادثه از نظر اصولی به سنی ها و علوی ها ارتباطی ندارد و ما در این زمینه تلاش کردیم و از ارتش لبنان خواستیم هرچه سریعتر درگیری را متوقف کند.
00:10:25.03