واکنش محتاطانه بایدن

سیاست > دیپلماسی  - نیویورک تایمز: آمریکا همچنان به فعالیت‌های خود برای متعهد و ملزم کردن ایران و دولتش ادامه می‌دهد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مقاله‌ای به اظهارات و واکنش جوزف بایدن معاون اوباما اشاره کرده و می‌نویسد: بایدن در خصوص ایران اعلام کرده است که چون اطلاعات جامع و درستی از تحولات و وقایع ایران ندارد،نمی‌تواند نظری درباره انتخابات ارائه دهد. اما او تصریح کرد که آمریکا همچنان به فعالیت‌های خود برای متعهد و ملزم کردن ایران و دولتش ادامه می‌دهد.

نیویورک تایمز می‌نویسد: بایدن بر این اعتقاد است که با توجه به فضای حاکم بر کشور و شیوه برخورد دولت با اعتصابات و تظاهرات،شبهات زیادی برای آمریکا به وجود آمده است که برای ارائه نظر نیازمند به زمان است.

بایدن که در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی سخن می‌گفت،تصریح کرد که آمریکا همچنان همانند گذشته یعنی پیش از برگزاری انتخابات به برقراری ارتباط با ایران علاقمند است.

این روزنامه آمریکایی می نویسد:بایدن به عنوان سخنگوی دولت اوباما بر این اعتقاد است که اروپا و آمریکا هنوز در تلاش‌اند تا به اطمینان و یقین برسد.

هفته پیش یکی از مقامات آمریکایی اعلام کرده بود که اوباما برای دستیابی به نتایج مؤثر در خصوص ایران تا پایان سال جاری به این کشور مهلت داده است.برخی از دیپلمات‌ها نیز بر این اعتقادند که اوباما سعی دارد به دیپلماسی و استراتژی خود زمان بدهد تا شاید با تحت فشار قرار دادن دولت ایران به توافقاتی با این کشور دست یابد.

این روزنامه در بخش دیگری از مقاله خود به واکنش‌های شخصیت‌های سیاسی در خصوص ناآرامی‌های ایران اشاره کرده و می‌نویسد: مقامات فرانسوی نیز در کنار مقامات آمریکایی و آلمانی نسبت به خشونت‌ها در ایران ابراز نگرانی‌ کرده‌اند.

هانری گنو، مشاور ویژۀ رئیس جمهوری فرانسه، در این باره گفته است : آنچه در ایران می گذرد، خبر خوشی برای هیچکس نیست، نه برای ایرانیان و نه برای صلح و ثبات در منطقه. مشاور ویژۀ رئیس جمهوری فرانسه با اظهار این مطلب که ایران قدرت و کشوری بزرگ و با تمدنی کهنسال است، افزود: راه دیگری جز تلاش برای انجام گفتگو و مذاکره با این کشور نیست.
 
14 ژوئن / ترجمه:زهرا خدایی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد