بازخوانی استراتژی رژیم صهیونیستی

جنگ نابرابر رژیم منحوس صهیونیستی که از شنبه آغاز شده است بدنبال جریانی است که از ماه های قبل برنامه ریزی شده است. بعد از آنکه اسرائیل در جنگ 33 روزه به هیچ پیروزی ای در مقابل گروه کوچک حزب الله دست نیافت و حتی در مبادله اسرا و کشته شده ها متحمل خفت افتضاح آوری شد، کابینه دولت و اختلافات داخلی حکومت به اوج خود رسید، که در نتیجه آن استراتژیستهای اسرائیلی به فکر اقداماتی سریع در برطرف کردن این افتضاح بین المللی برآمدند.
آنچه که ما می توانیم به عنوان نمود های خارجی فعالیتهای صهیونیستها برشمریم موارد ذیل است :
- در تیر ماه 1387 بمدت سه ماه تهدیدات صریح در حمله نظامی به جمهوری اسلامی ایران از سوی رژیم اشغالگر قدس شکل می گیرد. این رژیم درصدد همراه کردن پشتیبانی ایالات متحده آمریکا در جنگ با ایران برآمد که آمریکا بخاطر مشکلات بوجود آمده در افغانستان و عراق نتوانست چراغ سبزی که اسرائیل دنبال آنست را به او بدهد. البته ناگفته نماند که رزمایش پیامبر اعظم 3 نیز تاثیرات چشمگیری در منصرف شدن حمله نظامی به ایران داشت.
- از حدود شهریور امسال شاهد تحولات اقتصادی عجیبی در جهان بودیم که آغاز آن از آمریکا بود. برشکستگی بانکهای بزرگ آمریکا، شرکت ها و موسسه های بیمه ای، و افت ارزش سهام در بازار بورس و رکود اقتصادی در بانکهای جهانی از جمله حوادثی بود که نشاندهنده رکود اقتصادی در سطح جهان خصوصا بازارهای آمریکا و اروپا بود. دلیل این بحران اقتصادی، عوامل طبیعی یا غیراختیاری نبود، بلکه عواملی در معادلات بانکها و حتی خارج شدن سرمایه بانکها از خزانه یشان بود. بطور شگفت آوری کلاهبرداری های متعددی در بانک های اروپا و آمریکا هویدا می شد که عده ای یهودی مسئول این کلاهبرداری ها بودند. بطور مثال: « بانک جهانی اچ اس بی سی و بانک سلطنتی اسکاتلند که از بزرگترین گروههای بانکی انگلیس می باشد اعلام کردند که به خاطر کلاه برداری چندین بیلیون(صدها میلیارد) دلاری سرمایه گذار امریکایی برنارد مادوف دچار ضرر بزرگی شده اند. به گزارش سرویس بین الملل آریا به نقل از فرنس پرس، اچ اس بی سی که سومین بانک بزرگ جهان می باشد همراه با بانک آر بی اس اعلام کردند که قربانی یک کلاه برداری هرمی شده اند. اچ اس بی سی تایید کرده که این بانک در چندین سازمان کوچک که تحت حمایت مادوف بوده سرمایه گذاری کرده است. بنا به این اطلاعات بانک اچ اس بی سی به خاطر این معامله یک بیلیون دلار ضرر کرده است.»(خبرگزاری آریا، 27 آذر 87، کد خبر: 1020081418000105)
- بستن گذرگاه های غزه و جلوگیری از ورود غذا و دارو و هرگونه مبادله اقتصادی با مردم غزه همزمان با شروع بحران اقتصادی در سطح دنیا از سوی اسرائیل و مصر انجام گرفت. در حقیقت فشار اقتصادی سه ماهه در حوزه انرژی، غذا و دارو زیست مردم غزه را مختل کرد و هدف اسرائیل در فشار معیشتی دست کشیدن مردم غزه از دولت حماس بود که بعد از سه ماه تحقق نیافت.
- حادثه تروریستی یک ماه پیش در بمبئی که توسط 10 نفر تروریست در دو هتل و دفتر سفارتی اسرائیل رخ داد تمام توجه افکار عمومی دنیا را جلب کرد، در حالیکه بنوعی دولت هند در این عملیات متوجه پاکستان شده است و تنش های دیپلماتیک و لفظی میان این دو دولت به اوج خود رسیده، بسیاری از کارشناسان اظهار بی اطلاعی در عین عملیات استراتژیک و برنامه ریزی شده، از انجام این عملیات تروریستی داشته اند.
- رژیم صهیونیستی همراهی دولتهای عربی را برای از بین بردن حماس احتیاج دارد، از این حیث فعالیت دیپلماسی وسیع در سطح خاورمیانه و خصوصا سران اعراب در آشکار سازی روابط دوستانه ایشان با اسرائیل از حدود یک ماه پیش انجام گرفت. سران عربستان، اردن و مصر حتی علمای دینی ایشان به صورتهای گوناگون ارادت خود را به اسرائیل در برابر دوربین ها به نمایش گذاشتند. البته دولتهای آمریکا و اروپایی موافقت کامل و پشتیبانی خود را در جنگ علیه حماس اعلام کرده بودند و دولت رژیم اشغالگر قدس تلاش زیادی برای جلب رضایت آنها انجام نداد.
حال با شمردن این فعالیتها از سوی رژیم صهیونیستی به ارائه تحلیلی در باب جنگ غزه می پردازیم. اسرائیل پس از سرشکستگی در جنگ 33 روزه تصمیم گرفت برای همیشه حماس و حزب الله را از سر راه خود بردارد و جنگ تمام عیاری را در این دو جبهه تشکیل دهد از این حیث با جمع آوری ثروت از سراسر دنیا موجب اوج گیری رشد اقتصادی در تمام سالهای حیات خود شد و البته با بوجود آوردن بحران اقتصادی، عموم دنیا را مشغول مشکلات اقتصادی کرده و در این میان گذرگاه ها و راه های مواصلاتی غزه را با همکاری مصر بسته است. لذا نه تنها در غزه مردم را تحت فشار قرار داده بلکه افکار عمومی نیز متوجه آن نبوده است. از طرف دیگر با رخ دادن حادثه بمبئی که هنوز در حاله ای از ابهام قرار دارد، خبرگزاری ها و سایتهای اطلاع رسانی به پوشش عمیق سه هفته ای اخبار مربوط به این حادثه پرداختند و زمینه بیش از پیش برای حمله روز شنبه 28 دسامبر 2008، به غزه آماده شد. البته بعید نیست بخاطر انحراف افکار عمومی میان هند و پاکستان با کارشکنی های صهیونیستها جنگی درگیرد اما هدف رژیم اشغالگر قدس فقط از بین بردن دولت مردمی حماس نیست بلکه هدف بعدی قطعا لبنان و سوریه خواهد بود.
در حال حاضر رژیم صهیونیستی قصد حمله زمینی و از بین بردن کامل جنبشی بنام حماس را دارد که اگر از این جنگ دست بردارد شکست در مقابل این گروه کوچک را پذیرفته و اگر بخواهد بیش از پیش به کشتار مردم ادامه دهد درمقابل افکار عمومی قرار می گیرد لذا قاعدتا با تمام توان خود وارد این عرصه شده است. در حقیقت می توان ادعا کرد این جنگ و سرانجام آن آینده خاورمیانه را رقم خواهد زد.
آنچه که از دست یکایک مردم مسلمان برمی آید متوجه ساختن افکار عمومی جهان در تحت فشار قرار دادن منافع رژیم صهیونیستی در سراسر دنیا است. به هیچ وجه نباید از تب و تاب فعالیت علیه این رژیم آرام گرفت و به هر نحوی که می توان به دیگر ملتها منتقل کرد. بطور مثال با ایجاد گروه های چت در فضای مجازی، دادن بیانیه های مشترک با مسلمانان و مردم دیگر کشورها، فعالیت در انتشار اخبار مربوط به غزه و آشکار سازی پلیدیهای اسرائیل و ... می توانند از جمله اقدامات تاثیرگذار در فضای بین المللی دانست
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد