به دلیل گرانی : جوانان الجزایری اشتیاقی برای ازواج ندارند

تهران - گرانی و هزینه بالای مراسم ازدواج در الجزایر موجب شده تا جوانان این کشور اشتیاقی برای همسر اختیار کردن نداشته باشند.

تلویزیون دولتی الجزایر یکشنبه شب در یک برنامه مردمی با حضور چند تن از کارشناسان امور اجتماعی و مادران و پدران به بررسی دلایل کاهش اشتیاق دختران و پسران این کشور برای ازدواج پرداخت .

به گفته مجری این تلویزیون، گرانی اجناس و بالابودن هزینه‌های برگزاری مراسم عروسی به گونه‌ای است که جوانان و خانواده‌ها الجزایری توانایی مالی مناسبی برای انجام این کار ندارند.

مریم یک دانشجوی دانشگاه در پاسخ به گزارشگر این شبکه گفت : هزینه های خرید اقلام بسیار بالا ست و برای اجازه سالن عروسی که خود نیز هزینه بالایی دارد باید هفته‌ها منتظر ماند و همه این مشکلات باعث می‌شود جوانان تمایلی به ازدواج پیدا نکنند.

به گفته وی هزینه یک مراسم عروسی با خارج آن اعم از خرید لباس ، کرایه ماشین عروس ، فیلمبرداری از مراسم ، سالن عروسی و خرید طلا و جواهر بیش از شش میلیون تومان است که تامین این بودجه برای جوانان و والدین دشوار است .

یک کارشناس امور خانواده در این برنامه تاکید کرد: رسانه‌ها از جمله تلویزیون الجزایر باید فرهنگ ساده زیستی را به مردم و جوانان بیاموزند تا راه ازدواج آسانتر شود و والدین نیز باید از سخت‌گیری های خود صرفننظر کنند.

کشور الجزایر با ‪ ۳۶‬میلیون نفر جمعیت در شمال قاره آفریقا قرار دارد صویر**‪۱۸۹۵**۱۵۰۲‬

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد