گزارش رئیس جمهور به مجلس درباره طرح بزرگ تحول اقتصادی

تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی 1387/04/02
رئیس‌جمهور در جلسه مشترک اعضای هیأت دولت با نمایندگان مجلس شورای اسلامی ابعاد مختلف طرح بزرگ تحول اقتصادی را تشریح کرد.
در این جلسه که عصر امروز در محل بهارستان با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور و علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، دبیر کارگروه تحولات اقتصادی، جزئیاتی از طرح بزرگ تحول اقتصادی را ارائه کرد.
اقای احمدی‌نژاد در ابتدای این نشست در سخنانی پیرامون اقدامات دولت نهم در عرصه‌های گوناگون سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی با ابراز خرسندی از اینکه توصیه اکید رهبر معظم انقلاب برای تعامل و همکاری سازنده اعضای هیأت دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جامه عمل پوشیده است، اظهار داشت: این جلسه آغاز مبارکی برای همدلی، همکاری و همراهی اعضای دو قوه مجریه و مقننه است که ان‌شاءالله ملت عزیز ایران ثمره آن را در عرصه عمل و میدان اداره کشور مشاهده خواهند کرد.
رییس‌جمهور اضافه کرد: در طول دوران همکاری قوای مجریه و مقننه باید موضوعات گوناگونی در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ‌ اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد.
اقای احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گسترده‌ترین کار سازندگی در کشور انجام شده، به‌طوری که این امر در تاریخ ایران زمین بی‌نظیر بوده است، تصریح کرد: برغم دستاوردهای گوناگونی که در طول دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی نصیب کشور شده است اما همچنان احساس عمومی در همگان وجود دارد که جایگاه ملت ایران آن چیزی نیست که امروز در آن واقع شده است.
وی افزود: همراه با تغییر و تحول دولت‌ها و مجالس، تمرکز و تأکید دلسوزان و صاحبنظران همواره بر وجود یک سری مشکلات واحد در کشور بوده است.
رئیس‌جمهور تأکید کرد: دولت به عنوان خادم ملت و مسئول اجرا و مدیریت کشور موظف بود تمام بحث‌های مجالس و دولت‌های گذشته را که پیرامون ریشه‌های مشکلات کشور بوده است، شناسایی و جمع‌بندی کند تا پس از بازبینی، برای آنان راه‌حل ارائه دهد.
اقای احمدی‌نژاد در ادامه این نشست اتلاف وسیع منابع در بخش‌های انسانی و مادی را از جمله مشکلات اصلی کشور دانست و خاطرنشان کرد: غیر از اسراف در زندگی شخصی، در مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نیز اتلاف وسیع منابع به امری رایج تبدیل شده و فاصله بین دهک‌های برخوردار و نابرخوردار همچنان آزاردهنده
است ؛ در حالی که یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی اجرای عدالت و کاهش فاصله‌ها بوده است.
رئیس‌ قوه مجریه اضافه کرد: دولت برخی اشکالات ساختاری در اقتصاد را که ریشه مشکلات حاکم بر کشور بوده ، یافته است که با اجرای طرح تحول اقتصادی و هدفگذاری مشخص، در صدد اصلاح این مشکلات برخواهد آمد.
در نشست مشترک اعضا هیأت دولت و نمایندگان مجلس، همچنین برخی از مسایل مورد علاقه، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد