دولت آیین‌نامه معاملات شرکت خدمات هوایی پست و مخابرات را تصویب ک

دولت، در راستای تقویت امر نظارت و نیل به اهداف تعیین‌شده در زمینه تصمیم‌گیری و اجرای صحیح معاملات شرکت خدمات هوایی پست و مخابرات (پیام)، آیین‌نامه معاملات این شرکت به ویژه درباره فرآیند مناقصات و مزایده ها را تصویب کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزیران عضو کمیسیون اقتصاد بنا به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آیین‌نامه معاملات شرکت خدمات هوایی پست و مخابرات (پیام) را در ‌٣٢ ماده و ‌١١ تبصره تصویب کرد.

طبقه‌بندی معاملات، سازماندهی کمیسیون مناقصه و مزایده و فرآیند برگزاری و شرایط الزام و ترک آنها، ترتیب تحویل کالا، خدمت یا حقوق و سایر مقررات مربوط به ارسال مکاتبات و اسناد مرتبط با معاملات موضوع این آیین‌نامه مهم‌ترین محورهای این آیین‌نامه است.

بر اساس این آیین‌نامه، کلیه معاونت‌ها و مدیریت‌های ذی‌ربط موظفند با برنامه‌ریزی صحیح و هماهنگی لازم، کلیه معاملات خود را مطابق این آیین‌نامه انجام دهند و دقت کنند که معامله با بهترین کیفیت، مناسب‌ترین قیمت و در کوتاه‌ترین زمان انجام شود و در مناقصات کوچک، کارپرداز یا مأمور خرید باید با توجه به کم و کیف موضوع معامله (کالا، خدمت یا حقوق) در باره بهای آن تحقیق کند و با رعایت صرفه و صلاح معامله را با تأمین کیفیت به کم‌ترین بهای ممکن انجام دهد.

بر همین اساس، در خصوص معاملات متوسط، کارپرداز یا مأمور خرید ضمن رعایت موارد ذکرشده در بالا، ملزم به اخذ حداقل سه فقره استعلام کتبی با تأمین کیفیت مورد نظر است و در معاملات بزرگ نیز برگزاری مناقصه عمومی از طریق پایگاه اینترنتی (web site) شرکت و انتشار فراخوان در روزنامه‌های کثیرالانتشار و در صورت لزوم در خارج از کشور، آگهی می‌شود. در مناقصه‌هایی که مناسب‌ترین قیمت با ارزیابی فنی بازرگانی و مالی پیشنهادها تعیین می‌شود، مناسب‌ترین قیمت به عنوان پیشنهاد برتر شناخته می‌شود.

طبق مصوبه فوق، هر یک از کمیسیون‌های مناقصه (مزایده) متشکل از سه عضو است که توسط هیئت مدیره از میان مدیران و یا کارشناسان خبره، متعهد و مطلع انتخاب می‌شوند و تنها با حضور هر سه عضو رسمیت داشته و تصمیمات آنها به اکثریت آرا اتخاذ می‌شود.

بر اساس این مصوبه، در ارزیابی کیفی نیز تضمین کیفیت خدمات و محصولات، داشتن تجربه و دانش در زمینه مورد نظر، حسن سابقه و داشتن پروانه کار یا گواهینامه‌های صلاحیت (در صورت لزوم) باید لحاظ شوند.

این مصوبه در تاریخ ‌٢٠ / ‌٣/ ‌٨٧ از سوی پرویز داوودی، معاون اول رییس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد