غرامت خواهی روزنامه‌های بلژیک از گوگل

google

سرویس اخبار خارجی ایتنا - مسئولان CopiePresse با ادعای خسارتی بین 8/32 تا 2/49 میلیون یورو به سبب صدمات وارد شده به این مؤسسات، از مسئولان گوگل خواستند تا در تاریخ 18 سپتامبر با حضور در دادگاه رسیدگی به مسائل کپی رایت، پاسخگوی ادعای مطرح شده باشند.














گروهی از ناشران مطبوعاتی بلژیک از گوگل درخواست کرده‌اند که به سبب زیر پاگذاشتن قوانین کپی‌رایت و انتشار برخی مقالات آنها در Google News وکپی‌برداری از وب‌پیج‌های آنان، جریمه‌ای معادل 2/49 میلیون یورو(5/77 میلیون دلار) به این روزنامه‌ها پرداخت شود.

این گروه از ناشران مطبوعاتی بلژیک که تحت عنوان CopiePresse فعالیت می‌کنند، نخستین بار در آوریل 2006 از سرویس اخبار گوگل به دادگاه شکایت کرده بودند.

مارگارت بوریبون، دبیر ارشد کپی پرس می‌گوید: «ماسعی کردیم از طریق گفت‌وگو با مسئولان گوگل به توافق برسیم و قضیه را حل کنیم. اما آنها برای بار چندم از قانون تخطی کردند.»

حال مسئولان کپی پرس با ادعای خسارتی بین 8/32 تا 2/49 میلیون یورو به سبب صدمات وارد شده به این مؤسسات، از مسئولان گوگل خواستند تا در تاریخ 18 سپتامبر با حضور در دادگاه رسیدگی به مسائل کپی رایت، پاسخگوی ادعای مطرح شده باشند.

در صورت رد دعوی توسط گوگل، دست‌اندرکاران کپی پرس از دادگاه خواهند خواست که با مرور لاگ‌سرور گوگل، از سال 2001 تا کنون، ببینند چه تعداد از مقالات این گروه بدون اجازه مورد استفاده قرار گرفته است.

خانم بوریبون می‌گوید: «با وجود اینها، ما هنوز آمادگی این را داریم تا از طریق گفت‌وگوی رودررو به یک مصالحه و توافق مسالمت‌آمیز برسیم.»

اما مسئولان گوگل همچنان اصرار دارند که بخش‌های اخبار و جست‌وجوی گوگل کاملاً قانونی عمل می‌کنند و به هیچ وجه قوانین کپی‌رایت توسط آنها نادیده گرفته نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد