● ما شایستگی داریم

 
با این اوصاف ، آیا می توان شمار بزرگان ایرانی حاضر در صنعت آی تی جهان را افزایش داد ؟ آیا ایرانیان صلاحیت حضور در بین سران آی تی جهان را خواهند داشت ؟ پاسخ مثبت است .

هم اینک صنعتگران فعالی در عرصه ICT ایران در داخل و خارج از کشور (مثل شرکت HiGrade انگلستان با مدیریت دکتر ثیابی به عنوان تولید کننده بزرگ نوت بوک در اروپا ) فعالیت دارند که استعداد لازم را برای کسب کرسی های ممتاز در اختیار دارند. آن چه مسلم است ، کسب و کار مبتنی بر ساز و برگ های دیجیتالی و ایده های خلاقانه ، دو عنصر اساسی برای پیش برد افکار اثر بخش در دنیای امروزی است که سه مدل دولت ، صنعت و دانشگاه می بایست در هدایت و حمایت کارآفرینی دیجیتالی جوانان ، مخصوصا در کشور ما ، رفتار سازمانی بهتری از خود بروز دهند. ایرانیان شایسته حضور در جمع باشگاه شرکت های برتر دنیا هستند.برای نیل به این آرمان ، در یک دهه گذشته برنامه های جامع و موثری در فضای جامعه اطلاعاتی ایران بروز کرده است که طرح تکفا و برنامه ریزی برای پیاده کردن اینترنت ملی که توسط شورای عالی فناوری اطلاعات به مدیریت مهندس ریاضی در حال پیگیری است ، یکی از آن ها به شمار می رود. باید با تقویت بخش خصوصی فعال در حوزه آی تی و تحکیم مولفه های موثر در گسترش صادرات خدمات مهندسی در حوزه ICT مانند حمایت های اعتباری و معنوی دولت از برنامه های این بخش ، پتانسیل موجود در بدنه فعال این بخش را تقویت کرد گسترش آی تی در روستاها در قالب طرح آی سی تی روستایی ، گسترش زیر ساخت های ارتباطی دیجیتالی مثل اینترنت و تزریق واقعی بخشی از اعتبارات صندوق ذخیره ارزی به بدنه اجرایی کشور در این حوزه ، به عنوان ۳ مولفه راهبردی در جهت دهی موثر فعالان این بخش به شمار می رود.

● کلام آخر
آن چه مسلم است ، کسب و کار مبتنی بر ساز و برگ های دیجیتالی و ایده های خلاقانه ، دو عنصر اساسی برای پیش برد افکار اثر بخش در دنیای امروزی است که سه مدل دولت ، صنعت و دانشگاه می بایست در هدایت و حمایت کارآفرینی دیجیتالی جوانان ، مخصوصا در کشور ما ، رفتار سازمانی بهتری از خود بروز دهند. ایرانیان شایسته حضور در جمع باشگاه شرکت های برتر دنیا هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد