- در دبیرستان ها سخنرانی کنید و به دانشجویان درباره حرفه آینده شان توصیه کنید.
- بخشی از وقت و پول خود را به سازمان های خیریه یا غیرانتفاعی اختصاص دهید و نتایج آن را در مطبوعات و سایتها به چاپ برسانید.
- یک سی دی یا فیلم آموزشی درباره خدمات خود تهیه کنید و رایگان توزیع نمایید.
- کتاب تالیف کنید
حامد
پنجشنبه 2 خردادماه سال 1387 ساعت 12:21 ب.ظ
- در فصل های اوج فعالیت تجاری برای کسب و کارتان تبلیغ کنید.
- یک ایمیل و شماره تلفن راحت و بیاد ماندنی بگیرید.
- برای سایت اینترنتی خود، آدرس بیادماندنی انتخاب کنید و آن را در کلیه ارتباطات بازرگانی قید نمایید.
- از طریق پست مستقیم، کسب و کار خود را مشترکا با سایر حرفه ای ها تبلیغ کنید.
- در یک دایرکتوری ویژه یا کتاب زرد تبلیغ نمایید.
- در همه سایتهایی که تبلیغ رایگان میپذیرند تبلیغ کنید.
- به منظور دستیابی به بازارهای خارجی، آگهی دو یا چند زبانه چاپ کنید. این آگهی را در نشریه ای پرمخاطب قرار دهید.
- به مشتریان خود هدایای تبلیغاتی نظیر خودکار، پدماوس یا ماگ بدهید.
- درون پاکت نامه یا مرسولات پستی، چیزی برجسته بگذارید تا کنجکاوی گیرنده تحریک شود.
- برچسب های جالبی برای نصب روی شیشه اتومبیل طراحی و بین مشتریان توزیع کنید.
- آگهی های خود را کدگذاری و نتایج شان را دنبال کنید.
- حامی مالی یک مسابقه ورزشی یا برنامه رادیویی و تلویزیونی شوید.
حامد
پنجشنبه 2 خردادماه سال 1387 ساعت 12:21 ب.ظ
- از مشتریان تان بخواهید که بازگردند.
- تماس های تلفنی مشتریان را بدون فوت وقت پاسخ دهید.
- روی دستگاه پیامگیر تلفن، اطلاعات مهم مانند ساعات کار شرکت، مکان و فرد پاسخگو را ضبط کنید.
- روی دستگاه پیامگیر تلفن، پیامی بیادماندنی یا «نکته روز» را ضبط نمایید.
- برای مشتریان تان نمایش یا هر رویداد جالب دیگر را سازماندهی کنید یا بلیت تئاتر و سینما و... برایشان بفرستید.
- در دفترتان با حضور مشتریان یک سمینار برگزار کنید.
- تشکرنامه های دستنویس خوش خط برای مشتریان بفرستید. می توانید برای جشن تولدشان یا سایر مناسبت های سال، کارت تبریک ارسال کنید.
- مقالات جالب را کپی کنید و همراه کارت ویزیت و بروشورتان برای مشتریان کنونی یا بالقوه بفرستید.
- بخشی از وب سایت خود را به نظرات مشتریان اختصاص دهید.
حامد
پنجشنبه 2 خردادماه سال 1387 ساعت 12:20 ب.ظ
- از انتشار نشریات و سایت های جدید متوجه شوید تا اخبار خود را به رسانه و فرد مناسب بفرستید.
- در سایتها و فروم ها و روزنامه های عادی یا اقتصادی و نشریات تخصصی مطلب بنویسید.
- مقاله ای به قلم خود چاپ کنید و نسخه های آن را برای همکاران تان بفرستید و یا در فروم ها منتشر کنید..
- یکصدمین، پانصدمین یا یکصد هزارمین مشتری خود را در سایت خود معرفی کنید.
- یک جایزه سالیانه به راه اندازید و آن را در بوق و کرنا کنید. مثلا می توانید به بهترین کارمند سال شرکت یا سازمان خود جایزه بدهید.
- اخبار خود را همراه عکس مربوطه به مطبوعات و سایتها بفرستید.
- مرتبا سایتها و روزنامه ها و مجلات را برای یافتن فرصت های روابط عمومی بخوانید.
- برای سایتها و مطبوعات مقالات «راهنما» درباره حوزه تخصصی کسب و کارتان بفرستید.
حامد
پنجشنبه 2 خردادماه سال 1387 ساعت 12:20 ب.ظ
- برای مشتریان کنونی و بالقوه تان یک خبرنامه منتشر کنید.
- بروشوری از محصولات و خدمات تان را چاپ کنید.
- همراه بروشورهای خود یک برگه نظرسنجی بگنجانید که پول تمبرش را شما پرداخته اید. بدین ترتیب می توانید بازخورد ارزشمندی از مشتریان دریافت کنید.
- یادتان باشد کارت ویزیت درون جعبه کارایی ندارد، حتما آن را پخش کنید. به هر مشتری بالقوه دو کارت ویزیت و بروشور بدهید تا یکی را نگه دارد و دیگری را به دوستانش بدهد.
- برای هرکدام از بخش های بازار هدف تان یک کارت ویزیت و بروشور خاص طراحی کنید، (مثلا یکی برای سازمان ها و نهادهای دولتی و یکی برای کاسب کارها و مصرف کنندگان)
- یک پوستر یا تقویم با آرم شرکت تان چاپ کنید و به مشتریان هدیه بدهید.
- روی سربرگ، برگه های فاکس یا صورتحساب، شعار یا جمله ای در وصف فعالیت خود به چاپ برسانید.
- در بروشورهای خود نظرات مثبت مشتریان درباره کالا و خدمات خود را به چاپ برسانید.
- برای بازاریابی به شیوه پست مستقیم از پاکت های رنگی یا بزرگ استفاده کنید تا کنجکاوی گیرنده را برانگیزد
حامد
پنجشنبه 2 خردادماه سال 1387 ساعت 12:19 ب.ظ
- ساختار قیمت گذاری تان را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید کجای آن نیاز به اصلاح و تنظیم دارد.
- به مشتریان ثابت، هدیه دهید.
- در زمانهای خاص محصول ویژه با تخفیف ارائه نمایید.
حامد
پنجشنبه 2 خردادماه سال 1387 ساعت 12:18 ب.ظ
آموزش ، منابع و اطلاعات
- برای کارکنان خود یک صندوق پیشنهادات بگذارید.
- در سمینارهای بازاریابی حضور یابید.
- کتاب های بازاریابی را بخوانید.
- مشترک نشریات مکتوب و اینترنتی بازاریابی شوید.
- هرماه یک جلسه بازاریابی با کارکنان یا مباشران خود بگذارید تا درباره استراتژی و وضعیت بازار بحث کنید و ایده های تازه بگیرید.
- یک مشاور بازاریابی جهت همفکری استخدام کنید.
حامد
پنجشنبه 2 خردادماه سال 1387 ساعت 12:17 ب.ظ