رویدادهای ویژه

  • در دبیرستان ها سخنرانی کنید و به دانشجویان درباره حرفه آینده شان توصیه کنید.
  • بخشی از وقت و پول خود را به سازمان های خیریه یا غیرانتفاعی اختصاص دهید و نتایج آن را در مطبوعات و سایتها به چاپ برسانید.
  • یک سی دی یا فیلم آموزشی درباره خدمات خود تهیه کنید و رایگان توزیع نمایید.
  •  کتاب تالیف کنید

تبلیغات

 

  • در فصل های اوج فعالیت تجاری برای کسب و کارتان تبلیغ کنید.
  • یک ایمیل و شماره تلفن راحت و بیاد ماندنی بگیرید.
  • برای سایت اینترنتی خود، آدرس بیادماندنی انتخاب کنید و آن را در کلیه ارتباطات بازرگانی قید نمایید.
  • از طریق پست مستقیم، کسب و کار خود را مشترکا با سایر حرفه ای ها تبلیغ کنید.
  • در یک دایرکتوری ویژه یا کتاب زرد تبلیغ نمایید.
  • در همه سایتهایی که تبلیغ رایگان میپذیرند تبلیغ کنید.
  • به منظور دستیابی به بازارهای خارجی، آگهی دو یا چند زبانه چاپ کنید. این آگهی را در نشریه ای پرمخاطب قرار دهید.
  • به مشتریان خود هدایای تبلیغاتی نظیر خودکار، پدماوس یا ماگ بدهید.
  • درون پاکت نامه یا مرسولات پستی، چیزی برجسته بگذارید تا کنجکاوی گیرنده تحریک شود.
  • برچسب های جالبی برای نصب روی شیشه اتومبیل طراحی و بین مشتریان توزیع کنید.
  • آگهی های خود را کدگذاری و نتایج شان را دنبال کنید.
  • حامی مالی یک مسابقه ورزشی یا برنامه رادیویی و تلویزیونی شوید.

 

خدمات مشتری و رابطه با مشتری

  • از مشتریان تان بخواهید که بازگردند.
  • تماس های تلفنی مشتریان را بدون فوت وقت پاسخ دهید.
  • روی دستگاه پیامگیر تلفن، اطلاعات مهم مانند ساعات کار شرکت، مکان و فرد پاسخگو را ضبط کنید.
  • روی دستگاه پیامگیر تلفن، پیامی بیادماندنی یا «نکته روز» را ضبط نمایید.
  • برای مشتریان تان نمایش یا هر رویداد جالب دیگر را سازماندهی کنید یا بلیت تئاتر و سینما و... برایشان بفرستید.
  • در دفترتان با حضور مشتریان یک سمینار برگزار کنید.
  • تشکرنامه های دستنویس خوش خط برای مشتریان بفرستید. می توانید برای جشن تولدشان یا سایر مناسبت های سال، کارت تبریک ارسال کنید.
  • مقالات جالب را کپی کنید و همراه کارت ویزیت و بروشورتان برای مشتریان کنونی یا بالقوه بفرستید.
  • بخشی از وب سایت خود را به نظرات  مشتریان اختصاص دهید.

رابطه با رسانه ها

  • از انتشار نشریات و سایت های جدید متوجه شوید تا اخبار خود را به رسانه و فرد مناسب بفرستید.
  • در سایتها و فروم ها و روزنامه های عادی یا اقتصادی و نشریات تخصصی مطلب بنویسید.
  • مقاله ای به قلم خود چاپ کنید و نسخه های آن را برای همکاران تان بفرستید و یا در فروم ها منتشر کنید..
  • یکصدمین، پانصدمین یا یکصد هزارمین مشتری خود را در سایت خود معرفی کنید.
  • یک جایزه سالیانه به راه اندازید و آن را در بوق و کرنا کنید. مثلا می توانید به بهترین کارمند سال شرکت یا سازمان خود جایزه بدهید.
  • اخبار خود را همراه عکس مربوطه به مطبوعات و سایتها بفرستید.
  • مرتبا سایتها و  روزنامه ها و مجلات را برای یافتن فرصت های روابط عمومی بخوانید.
  • برای سایتها و مطبوعات مقالات «راهنما» درباره حوزه تخصصی کسب و کارتان بفرستید.

ارتباطات بازاریابی

  • برای مشتریان کنونی و بالقوه تان یک خبرنامه منتشر کنید.
  • بروشوری از محصولات و خدمات تان را چاپ کنید.
  • همراه بروشورهای خود یک برگه نظرسنجی بگنجانید که پول تمبرش را شما پرداخته اید. بدین ترتیب می توانید بازخورد ارزشمندی از مشتریان دریافت کنید.
  • یادتان باشد کارت ویزیت درون جعبه کارایی ندارد، حتما آن را پخش کنید. به هر مشتری بالقوه دو کارت ویزیت و بروشور بدهید تا یکی را نگه دارد و دیگری را به دوستانش بدهد.
  • برای هرکدام از بخش های بازار هدف تان یک کارت ویزیت و بروشور خاص طراحی کنید، (مثلا یکی برای سازمان ها و نهادهای دولتی و یکی برای کاسب کارها و مصرف کنندگان)
  • یک پوستر یا تقویم با آرم شرکت تان چاپ کنید و به مشتریان هدیه بدهید.
  • روی سربرگ، برگه های فاکس یا صورتحساب، شعار یا جمله ای در وصف فعالیت خود به چاپ برسانید.
  • در بروشورهای خود نظرات مثبت مشتریان درباره کالا و خدمات خود را به چاپ برسانید.
  • برای بازاریابی به شیوه پست مستقیم از پاکت های رنگی یا بزرگ استفاده کنید تا کنجکاوی گیرنده را برانگیزد

قیمت گذاری و پرداخت

  • ساختار قیمت گذاری تان را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید کجای آن نیاز به اصلاح و تنظیم دارد.
  • به مشتریان ثابت، هدیه  دهید.
  • در زمانهای خاص محصول ویژه با تخفیف ارائه نمایید.

 

آموزش ، منابع و اطلاعات

آموزش ، منابع و اطلاعات
 
  • برای کارکنان خود یک صندوق پیشنهادات بگذارید.
  • در سمینارهای بازاریابی حضور یابید.
  • کتاب های بازاریابی را بخوانید.
  • مشترک نشریات مکتوب و اینترنتی بازاریابی شوید.
  • هرماه یک جلسه بازاریابی با کارکنان یا مباشران خود بگذارید تا درباره استراتژی و وضعیت بازار بحث کنید و ایده های تازه بگیرید.
  • یک مشاور بازاریابی جهت همفکری استخدام کنید.