یاهو با افزودن دو نام دامنهی جدید در کنار آدرسهای yahoo.com@ ، حجم سرویس ایمیل آنلاین رایگان محبوب خود را سه برابر کرد.
معرفی آدرسهای ymail.com@ و rocketmail.com @ بهعنوان گزینههای جدید آدرس ایمیل یاهو در حالی صورت میگیرد که این پیشگام اینترنتی در تلاش برای متقاعد کردن سرمایهگذارانش در مورد استراتژی است که شکوه کم فروغ و درآمد رو به افولش را نجات میدهد.
بنا بر پیش بینی یاهو، کاربران به آسانی ymail را خواهند شناخت زیرا این نام دامنه برای نسخهی ایمیلی که برای دستگاههای قابل حمل بهینه شده مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین این نخستین بار است که یاهو با انتخاب rocketmail.com@ ، اکانتهای ایمیل را تحت اسم دیگری به جز اسم شرکت خود عرضه می کند.
ایمیلهای به ثبت رسیده تحت دامنههای جدید، امکانات یکسان دامنهی یاهو از جمله ظرفیت ذخیرهسازی نامحدود را دربرخواهند داشت.
افزودن دامنههای جدید به منظور فراهم ساختن انتخابهای بهتر برای کاربرانی که شمارشان بیش از اندازه افزایش یافته و آدرس ایمیل یاهومیل خود را دوست ندارند، صورت گرفته است.
بر اساس این گزارش، آدرسهای ایمیل جدید معمولا به کسانی واگذار میشوند که زودتر آن را به ثبت برسانند در نتیجه پذیرفته شدن انتخاب اول برای تازه واردهایی که میخواهند شناسهی یاهو برای خود انتخاب کنند چندان بعید نیست.

منبع خبر:
ایسنا بر اساس نتایج بررسی که از سوی یاهو ترتیب داده شد، 70 درصد از بزرگسالانی که از اینترنت استفاده می کنند آدرس ایمیلی را انتخاب خواهند کرد دربردارندهی یک بخش یا کل نامشان باشد.
بیشتر افراد آدرس ایمیلی را ترجیح میدهند که یادآوری آن ساده باشد مانند حرف اول اسم کوچک قبل از اسم فامیل یا نامی که نشاندهندهی علایق شخصی آنها مانند سرگرمیها یا گروه ورزشی مورد علاقهشان باشد اما محبوبیت یاهومیل شمار گزینههای انتخاب کاربران را محدود و آنها را مجبور کرده نامهایی را انتخاب کنند که پیش از آن به ثبت نرسیده است.
یاهو امیدوار است با گزینههای بیشتری که از طریق این دو نام دامنهی جدید ایجاد میکند به بالا بردن رشد ایمیل خود کمک کند.
ایمیل محصول مهمی است که کاربران را جذب کرده و بازدیدهای دائمی از سوی آنها را موجب میشود که فرصتهای تبلیغاتی را به وجود میآورند.
یاهومیل، محبوبترین سرویس ایمیل اینترنتی در جهان است و بر اساس آمار اعلام شده از سوی کام اسکار، یاهو با 266 میلیون کاربر در ماه آوریل بازار ایمیل جهان را در اختیار دارد و مایکروسافت با 264 میلیون کاربر با فاصله اندکی پس از آن قرار دارد اما سرویس ایمیل این دو شرکت در مقایسه با جیمیل گوگل با سرعت کندتری در حال رشد است.
بیش از سی میلیون نفر در سال گذشته به شمار کاربران سرویس ایمیل گوگل افزوده شدند و در حدود 101 میلیون نفر در ماه آوریل از جی میل استفاده کردند.
هنگامی که یاهو وارد بازار ایمیل شد، تنها سه مگابایت فضای ذخیرهسازی برای هر ایمیل عرضه میکرد اما گوگل دورنمای رقابت را در سال 2004 و هنگامی که جیمیل را با یک گیگابایت فضای ذخیرهسازی عرضه کرد تغییر داد و سرویس جیمیل اکنون بیش از شش گیگابایت فضای ذخیرهسازی رایگان عرضه میکند.
یاهو از زمانی که مایکروسافت پیشنهاد خرید خود برای این شرکت را اعلام کرده بی وقفه در حال عرضهی نوآوریها یا سرویسهای اینترنتی اصلاح شده است.